Fölhívjuk szíves figyelmüket, hogy a fogászati ellátások finanszírozásánál az alábbi lényeges dolgok változtak meg január 1-től:
- Alap fix) díjat is csak az a szolgálat kaphat, aki az adott hónapban ténylegesen tevékenységet végzett (azaz adott le jelentést). Ezt különösen a szabadságolások esetén kérjük figyelembe venni.
 
- Márciustól kötelező az elektronikus jelentés, lemezen már nem lehet.
 
- Érdekes lehetőség a "rendelőn kívül végzett vizsgálat" lehetősége 250 pontért.
 
- Ha a beteg fizet, alapesetben továbbra is nyugtát kell neki adni.
 
- Ha számlát kér, a számla idéntől aláírás nélkül is érvényes.
 
- Számla esetében jelölni kell a szolgáltatás nevét és számát. Ezek helyesen: 86.23 Fogorvosi járóbeteg-ellátás  
 
- Számla esetében jelölni kell azt is, hogy miért nem számítunk föl áfát ? Ezt helyesen így, az egész mondat kiírásával kell megtenni (esetleg ha valaki sok számlát állít ki, ilyen szövegű bélyegzőt is készíthet és azt nyomhatja a számlákra): Mentes az adó alól az áfa. tv. 85. § (1) e) pontja alapján.
 
Tehát a TAM, AM stb. jelölés MEGSZŰNT !!
 
- Ha a fogorvosi vállalkozás gépet, eszközt, berendezést értékesít, az eladásról kiállított számlában nem kell áfát fölszámítania, amennyiben a vételkor ő sem tudta azt levonni, visszaigényelni. Ilyen eladás esetében ezt kel írni a számlára:
Mentes az adó alól az áfa. tv. 87. § b) pontja alapján.
 
- Ha a fogorvosi vállalkozás bérbe veszi a tulajdonosa (vagy más) ingatlanát, az ingatlan bérbeadása - bérbevétele csak akkor szabályszerű (és a kifizetett díj csak akkor számolható el költségként), ha az 50 m2-t meghaladó alapterületű ingatlan 1 évet meghaladó bérbevételekor elkészül az energetikai tanúsítvány. Ennél kisebb ingatlan, vagy rövidebb bérleti idő esetén nem kell beszerezni a tanúsítványt. Azonban azonos felek között 2 vagy több darab egyéves határozott idejű bérleti szerződés valójában azt a szándékot mutatja, hogy a felek egy évet meghaladó időtartamú jogviszonyt akartak / akarnak egymással létrehozni.
 
- Az OEP 2012. I félévében a fogászati vállalkozásoknál a 2010. év gazdálkodását ellenőrzi. Egész Budapestre összesen 10 darab ellenőrzést terveznek. Talán azok lehetnek érintettek, akik veszteségesek, vagy már korábban is volt problémájuk az elszámolással.
 
- A nagyobb számú ellenőri kapacitást az OEP-támogatott eszközbeszerzések ellenőrzésére fordítják, erre elvileg minden szolgálat számíthat, ai igénybe vett / vesz ilyet.